RSS

Jak wynająłem dziś mieszkanie w 5 godzin

02 Gru
Jak wynająłem dziś mieszkanie w 5 godzin

Ile czasu trwało poszukiwanie dobrego najemcy

Wczoraj późnym wieczorem wystawiłem 1 ogłoszenie w internecie o chęci wynajęcia jednego z mieszkań, którym zarządzam najmem. Nawet niezbyt specjalnie się postarałem a propos samego opisu:

Wynajmę czyste, wyremontowane mieszkanie w samym centrum przy ul. Sikorskiego. Wszędzie blisko. Mieszkanie bardzo ciepłe i widne. Umeblowane i wyposażone – można od razu zamieszkać. AGD: lodówka, pralka, czajnik, piekarnik (możliwość doposażenia), płyta gazowa. Meble: 2 wersalki, 2 fotele, stolik, 2 hokery, komoda, stolik rtv. Do dyspozycji piwnica. Internet i kablówka po podpisaniu osobnej umowy – w ciągu 2 dni. Parkować można za darmo na ulicy po obu stronach budynku. Koszty użytkowania ok 350 zł, płatne dodatkowo. Kaucja 1.100 zł.
Studentom dziękuję.
Wynajmuję wyłącznie bezpośrednio!!

Machnąłem bardzo prosty i tym samym zrozumiały tytuł:

Ładne mieszkanie 2 pokojowe w ścisłym centrum

I od rana otrzymałem kilka ciekawych telefonów.

Umówienie spotkania

Od wczesnej pory dnia byłem zajęty remontem innego lokalu mieszkalnego, który wykańczam dla swojego klienta; a że termin goni, to byłem raczej zainteresowany spotkaniem z potencjalnym najemcą w godzinach poobiednio-wieczornych.

Zadzwoniła pewna młoda pani, która zapytała, jak najlepiej się ze mną umówić na obejrzenie mieszkanka. Odpowiedziałem, że najlepiej … telefonicznie. A, nieraz trzymają mnie się jakieś tam żarty🙂

Miała dać mi znać ok 18:00, jak wróci z Poznania.

Wynająłem

No … trzeciej osobie z rzędu, która zadzwoniła i pierwszej, która obejrzała lokal. Pani, o której była mowa powyżej, spóźniła się o 3 godziny. Cóż. Zresztą przypomnij sobie … albo ja to zrobię a propos – co ja z tym „a propos” – rezerwowania sobie nieruchomości. Chodzi mi o pkt 1 porad – na samym końcu przytaczanego artykułu.

Wróćmy na swój tor. Więc zadzwonił jakiś jegomość i łamanym polskim powiedział, że szuka mieszkania. Umówiłem się z nim na lokalu. Dlaczego rzuciłem całą pracę na mieszkaniu (odłożyłem dopiero co przecięty lecz jeszcze nie powieszony karnisz), i pognałem w dresach – no serio – w dresach na spotkanie? Hmmm, też się nad tym zastanawiałem; po drodze przy minus 5 stopniach Celsjusza.

Obcokrajowiec

Obywatel Ukrainy szukał wraz z żoną i dziećmi mieszkania. Dlaczego ten miałby okazać się lepszy od swojaka?

Ponieważ sam kiedyś byłem emigrantem i wiem, jak bardzo osobie w obcym kraju zależy na „własnym” dachu nad głową!! Zresztą wynajmuję już lokal jednemu Ukraińcowi i płatności idą jak ta lala. Inne zaś mieszkanie wynajmuję Rosjance z dziećmi i … też fajnie to chodzi.

Przekonałem się, że tak samo jak ja kiedyś w UK, imigranci są bardzo dobrymi płatnikami. Dlaczego? Ponieważ im zależy. Na czym? Na domu, bo bez tego nie dostaną karty pobytu, a bez niej legalnej pracy. Dzieci nie będą mogły chodzić do przedszkola lub szkoły, a w razie zachorowania żaden lekarz ich nie przyjmie w przychodni. A to są bardzo dobre karty przetargowe, o których istnieniu nie musisz przypominać imigrantowi.

Co o tym sądzisz?

Masz jakieś dobre lub złe doświadczenia z imigrantami? Podziel się w komentarzach

Rozliczanie Nieruchomości

 
3 komentarzy

Opublikował/a w dniu 2 Grudzień 2014 w Nieruchomości, Wynajem

 

Tagi: , , , , , , , , ,

3 responses to “Jak wynająłem dziś mieszkanie w 5 godzin

  1. pcon24pl@gmail.com

    2 Grudzień 2014 at 08:00

    Ok, obcokrajowcom zależy na początku na mieszkaniu, potem już nie tak bardzo.
    Zapytam Cię:
    1) -czy miałeś okazję wymeldowywać/zgłaszać do urzędów obcokrajowca, który uciekł z mieszkania i nie zapłacił?
    2) -jak zabezpieczasz się przed w/w?
    Pozdrawiam
    Krzysztof

     
    • Bartosz Dolinkiewicz

      2 Grudzień 2014 at 21:32

      Nie miałem jeszcze okazji wymeldowywać obcokrajowca. Jak melduję, to na czas określony – nigdy nie dłuższy, niż czas umowy.
      Jak się zabezpieczam? Głównie zapisami w umowie najmu oraz kaucją.

       

Skomentuj

 
