RSS

Wynajem = duży problem

12 Lu
Wynajem = duży problem

Czy przedsiębiorczość zawsze jest problemem

Oczywiście, że tak. Zresztą każde działanie powodujące chęć zysku jest skażone problemem. Jak to należy rozumieć? Postaw siebie w sytuacji, gdy zarabiasz pieniądze. Nieważne co robisz, z wielkim prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, iż napotykasz różne problemy; zgadza się? Pewnie tak. W biznesie chodzi głównie o to, aby rozwiązywać problemy, czyniąc życie innych ludzi łatwiejszym, przyjemniejszym, bardziej komfortowym.

Czy wynajem nieruchomości jest problematyczny

Tak – jak najbardziej, tak! Kwestia radzenia sobie z problemami dotyczącymi tej sfery biznesu. Dokładnie na powstających problemach wielu wynajmujących rezygnuje z raju, wybierając łatwą ścieżkę – wolną od jakichkolwiek problemów. Innymi słowy, gdy ktoś odziedziczy mieszkanie i przeznaczy je na wynajem, po pewnym czasie sprzedaje nieruchomość. Dlaczego? Ponieważ nie umie lub nie wie jak poradzić sobie z problemami tego biznesu. Wybiera najprostszą drogę – jak najszybciej pozbyć się problemu – mieszkania. Prostą – tak, ale czy najlepszą?

Rozwiązywanie problemów

Głównie od Ciebie zależy, czy podejmiesz się rozwiązywania problemów, czy ich unikania. Innymi słowy, czy nauczysz się panować nad biznesem w taki sposób, aby przynosił oczekiwane zyski, czy też pozwolisz swojej leniwej stronie siebie na załatwienie spraw raz na zawsze i zaprzepaścisz szansę.

Ile problemów jest z wynajmem

Dziś jest tłusty czwartek. Przed chwilą, gdy żarłem pączka, popijając kawą, zadumałem się przez chwilę: ile to mam problemów z najmami, które prowadzę?

Doszedłem do pewnej ciekawej konkluzji. Otóż, gdy miałem 1 mieszkanie na wynajem, miałem 1 duży problem. Gdy mam 10 lokali na wynajem – zgadnij ile mam problemów?

Wyobraź sobie, że mając 10 razy tyle nieruchomości, które wynajmuję zupełnie różnym ludziom, a nieraz i firmom, mam 4 razy mniej problemów!! Może inaczej nieco to przedstawię. Myślę, że prościej będzie to pojąć na procentach. Gdy miałem 1 lokal, to miałem 100% problemów. Gdy mam 10 lokali mam 25% problemów. Tak, dokładnie procentowo 4 razy mniej; nie 10 razy więcej, nie 100%, ale 1/4.

W sumie to sam byłem zaskoczony. Obsługując większą liczbę nieruchomości, ma się ilościowo mniej problemów, niż przy małej liczbie wynajmów.

Natomiast pracując na 2 etatach ma się zazwyczaj 2 razy tyle problemów. A czy potrafisz pracować na 4, 6, czy 10 etatach?🙂 No widzisz, a moi pracownicy potrafią🙂

Podzielasz moje zdanie, czy nie podzielasz

A Ty, drogi Czytelniku, co o tym sądzisz?

Opowiedz o swoich przemyśleniach używając komentarzy. Pochwal się, ile masz nieruchomości na wynajem, jak sobie z nimi radzisz, a co sprawia Tobie największą trudność?

Śledź blog – zapisz się po prawej stronie, a będziesz informowany o nowych wpisach

Rozliczanie Nieruchomości

 

Tagi: , , , , , , , , , , ,

5 responses to “Wynajem = duży problem

  1. pawel

    13 Luty 2015 at 20:41

    ajna teoria, tylko szkoda ze brak jakiegos ‚dowodu’ lub chociaz ‚rozwiniecia’ jej.

     
    • Bartosz Dolinkiewicz

      15 Luty 2015 at 21:44

      Kroki prawne zostały rozpisane przez autora powyższego artykułu – kłania się ustawa o ochronie praw lokatorów. Jak już wielokrotnie sygnalizowałem na swoich blogach, ustawa jest chora!! Tzn. sprawdzała się świetnie w czasach, gdy nie było własności a jedynie gminne nieruchomości. W takim przypadku rząd poprzez ustawę stał na straży ludzkiego traktowania lokatorów/najemców i chronił ich przed aparatem władzy w gminach. Czasy się diametralnie zmieniły. Nastała upragniona wolność, lecz dinozaur (ww ustawa) przetrwała. Sprawa jest trudna z wielu powodów. Ale to wywód do całego artykułu. Natomiast Panu chodzi o moje „zalecenia”. Gdybym to ja był właścicielem – obróciłbym kota ogonem – niech lokator spróbuje mnie pozwać – jakkolwiek sobie ktoś to przetłumaczy. Natomiast zalecenie dla P. Jacka (obecnego właściciela) – trzymać się prawa (patrz pierwsze zdanie) i uczyć na swoich błędach, zamiast szukać błędów np. u pośrednika, który załatwił mu takiego najemcę.

       

Skomentuj

 
