RSS
Film

Ładne mieszkanie = szybszy wynajem

26 List
Ładne mieszkanie = szybszy wynajem

Efekt WOW

Jak się dobrze przysłuchasz ludziom, którzy inwestują w nieruchomości, czy to na sprzedaż, czy to na wynajem, usłyszysz iż klient kupuje oczami. Dlatego ci najlepsi na rynku mają o wiele większe zwroty z inwestycji od konkurencji, ponieważ wiedzą, jak zrobić nieruchomość, aby poszła w jak najkrótszym czasie, za jak największe pieniądze.

Zachwycony nieruchomością klient (kupujący/najemca) jest w stanie wydać o wiele więcej, niż był w stanie przeznaczyć na transakcję. Gdyby natomiast nie mógł sobie pozwolić ze zwiększonym wydatkiem, to właściciel, dysponując wyróżniającą się na rynku nieruchomością, będzie miał o wiele więcej potencjalnie zainteresowanych osób, niż inni.

Błyskawiczna transakcja najmu

W dniu wczorajszym ukończyłem robić mieszkanie na wynajem dla swojego klienta, któremu teraz będę świadczył usługę obsługi najmu. Mieszkanie wyszło bardzo ładnie. Zakładałem około tygodniowy okres oczekiwania na lokatora. Po wystawieniu oferty w serwisie ogłoszeniowym, lokal wynajął się w ciągu 20 minut!! Zaznaczam, iż cena najmu była raczej z górnej półki na lokalnym rynku. Mam również sporą konkurencję. A jednak w chwilę po nadaniu ogłoszenia to moja oferta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Wiem, że pierwszych ileś tam telefonów jest od pośredników, którzy bardziej lub mniej zachęcają do współpracy. Do mnie natomiast dzwonią wyłącznie osoby konkretnie zainteresowane daną nieruchomością; pośrednicy mnie już znają i nie atakują🙂 Po spotkaniu się z klientem, dopisałem w tytule ogłoszenia „REZERWACJA”. Ogłoszenie zdjąłem na kolejny dzień, po podpisaniu umowy najmu. Do tej pory naliczyło pół tysiąca odsłon, 277 pobranych numerów telefonu i doczekało się 8-miu obserwujących.

Obejrzyj filmik z wnętrza mieszkania

Wyróżniaj się na rynku

Jeżeli jesteś mieszkańcem większego miasta, to również masz większą konkurencję. Więcej ludzi sprzedaje nieruchomości lub chce wynająć swoje lokale, czy mieszkania. Jednak większość zamieszczanych w internecie ofert jest mało atrakcyjna dla potencjalnie zainteresowanej osoby. Po prostu niczym konkretnym się nie wyróżnia.

Zdjęcia do bani:

  • kiepskie ujęcia,
  • źle prześwietlone lub niedoświetlone kolory,
  • tragiczny kąt fotografii,
  • masakryczne ujęcia płynów do prania czy podniesionej deski klozetowej

Foto – to, co oczy widzą, umysł kupuje

Znalazłem w sieci (tomrydel.com) bardzo dobry tekst, który zacytuję:

Odpowiedni sprzęt;

  • obiektyw szerokokątny ale nie obiektyw typu rybie oko*

  • lustrzanka

  • statyw

  • lampa błyskowa zewnętrzna

  • wyzwalacze bezprzewodowe do lampy błyskowej

  • wyzwalacze bezprzewodowe do aparatu.

Przygotowanie (ustawienia sprzętu);

  • pracuj na ustawieniach ręcznych aparatu i lampy błyskowej

  • rób zdjęcia w pliku RAW*

  • ustaw ISO* najniżej jak to możliwe

  • ustaw przysłonę* f 8 lub mniejszą

  • przy zdjęciach detali pracuj na małej głębi ostrości (przysłony* pomiędzy f 1.4 – 2.8)

  • korzystaj z sekwencja naświetlania (AEB)*

  • korzystaj z HDR*

  • jeśli nie masz wyzwalacza bezprzewodowego do aparatu używaj samowyzwalacza lub trybu zdjęć seryjnych

  • odbijaj błysk zewnętrznej lampy błyskowej od jasnych powierzchni

  • kadruj na ekranie LCD

Wykonywanie zdjęć i obróbka zdjęć;

  • zwracaj uwagę na kontrasty światła w dni słoneczne będą one większe co spowoduje miejsca bardzo jasne i bardzo ciemne na zdjęciu

  • bardziej zrównoważone naświetlenie uzyskasz w dni pochmurne

  • weź pod uwagę ułożenie słońca w czasie różnych pór dnia

  • zwracaj uwagę na szczegóły

  • zwracaj uwagę gdzie tworzą się cienie

  • pokazuj mocne strony pomieszczeń

  • zwracaj uwagę na odbicia w powierzchniach błyszczących (np. lustra)

  • pokazuj najkorzystniej wyglądające pomieszczenia

  • trzymaj poziom i pion w liniach (siatka na wyświetlaczu aparatu)

  • zdjęcia nie mogą oszukiwać kupujących i wprowadzać ich w błąd

  • kadruj z wysokości, która odpowiada kompozycji zawartości wewnątrz pomieszczenia (czasami lepiej z niższej perspektywy)

  • inspiruj się katalogami reklamowymi wyposażenie wnętrz

  • utrzymuj pionowe linie kadrując

  • wypełniaj kadr zawartością pokoju, a nie martwa przestrzenią

  • rób minimum dwa ujęcia jednego pomieszczenia

  • zwróć uwagę co znajduję się za oknem, jeśli to ciekawy widok pokaż to a jeśli nie prześwietl okno lub zasłoń.

  • zrób kilka zdjęć detali

  • kadrując myśl o perspektywie, kompozycji i kątach

  • kadruj z kąta(narożnika pomieszczeń)

  • wywołuj i obrabiaj pliki RAW w Lightroom i Photoshop lub innym, który pracuje z plikami RAW

Porządkowanie wnętrza;

  • zrób porządek – zadbaj o estetykę (ułóż poduszki, dywany, chodniczki, narzuty, zasłony, wyczyść meble, lustra)

  • usuń osobiste przedmioty

  • umyj okna

  • uporządkuj kable od urządzeń

  • wyczyść powierzchnie błyszczące (toaleta i łazienka)

  • opuść deskę sedesową

  • usuń kosze na śmieci

  • usuń miski i inne przedmioty dla zwierząt

Aranżacja wnętrza;

  • włącz wszystkie światła (lampy, kinkiety oraz światła LED)

  • jeśli jest ciemno dostaw dodatkowe lampy

  • wazony z bukietami ciętych kwiatów

  • kwiaty doniczkowe na pustych parapetach

  • owoce w koszyku lub na blacie (np. pomarańcze, mandarynki, banany, jabłka, gruszki,

  • książki z atrakcyjnymi grzbietami na pustych półkach – mogą stać lub leżeć

  • album lub kolorowy magazyn na stoliku oraz na szafce przy łóżku

  • dekoracyjne poduszki w salonie i w sypialni

  • estetyczna narzuta na łóżku lub na starej sofie

  • przedmioty dekoracyjne we wnękach i na szafkach (figurki, wazony, świece,

  • czyste ręczniki w łazience – mogą wisieć, leżeć poskładane lub pozwijane w rulony

  • ładne kosmetyki i perfumy w łazience na półkach

  • pluszowe zabawki w pokoju dziecięcym

  • umieść obrazy na pustych ścianach

Korzyści z profesjonalnych zdjęć;

  • profesjonalne zdjęcia przyciągają uwagę, bo ludzie “kupują oczami”

  • wyróżnisz się na tle konkurencji lub innych ogłoszeń

  • zachęcają klienta do kontaktu z Tobą.

  • szybciej sprzedasz lub wynajmiesz lokal/mieszkanie/dom/biuro

  • drożej sprzedasz lub wynajmiesz lokal/mieszkanie/dom/biuro

  • profesjonalnie zaprezentujesz wnętrza lub budynek

  • koszt profesjonalnej sesji fotograficznej to drobny wydatek w zestawieniu z innymi kosztami związanymi z obsługą nieruchomości

  • dużo większe prawdopodobieństwo, że zainteresowany skontaktuje się z Tobą

Ile zdjęć dodać do ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości?

Ogłoszenie sprzedaży mieszkania lub domu powinno zawierać od 8 do 20 zdjęć. Nie mniej i nie więcej. Zresztą wiele serwisów z ogłoszeniami mieszkań na sprzedaż nie pozwala na publikację większej liczby fotografii. Najczęściej wystarczą zdjęcia z kuchni, salonu, sypialni, łazienki, toalety, korytarza i ewentualnie zdjęcie budynku z zewnątrz. Jeżeli w domu jest wiele pomieszczeń warto wybrać zdjęcia kilku najładniejszych.

Nie warto pokazywać zbyt wielu zdjęć. Nasze mózgi pracują w zaskakujący sposób na podstawie kilku fotografii wyobrażamy sobie całą nieruchomość tak, jak chcielibyśmy ją widzieć, czyli zwykle korzystniej niż w rzeczywistości. To oznacza, że chętniej umówimy się na wizytę. Zdjęć nie powinno być też zbyt mało, bo wtedy oglądający nie będzie mógł wyobrazić sobie rozkładu pomieszczeń i wyrobić pozytywnego spojrzenia na całe mieszkanie lub dom.

Amerykańskie statystyki sprzedaży nieruchomości pokazuję, że oferty sprzedaży zawierające profesjonalnie zdjęcia 50% szybciej znajdują nowych właścicieli i w 39% są sprzedawane bliżej ceny wyjściowej niż w podobnych ofertach bez profesjonalnych zdjęć. Dodatkowo oferty z profesjonalnymi zdjęciami mają o 118% więcej odwiedzin na portalach ogłoszeniowych niż oferty z przypadkowo zrobionymi zdjęciami.*

Powyższe dane wskazuję, że profesjonalne zdjęcia to produkt o wysokiej skuteczności marketingowej w promowaniu na trudnym rynku Twojej oferty.

*źródło; http://www.imotophoto.com/blog/entry/forbes-8-reasons-your-house-isn-t-selling.html

Fizyczne wrażenia

Oferta opisowa, czy też zdjęciowa zwabia potencjalnego klienta. Jednak aby go zatrzymać lub doprowadzić do transakcji musisz zachować wizerunek całej nieruchomości w minimum takim stanie, w jakim go prezentowałeś. Dopiero wtedy klient będzie całkowicie usatysfakcjonowany i … jego zdolności negocjacyjne będą przyćmione wywołanym wrażeniem; a to powinieneś wykorzystać.

 Zapisz się na listę (śledź blog) po prawej stronie oraz polub stronę na facebook’u, a będziesz zawsze na bieżąco z najnowszymi artykułamiRozliczanie Nieruchomości
 

Tagi: , , , , , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: